Szkolenia i kursy dla osób dorosłych
Grafika zajawki
Zaawansowana zawartość
30 godzinne szkolenia zawodowe dla osób dorosłych (z wyłączeniem nauczycieli kształcenia zawodowego) kończące się branżowym certyfikatem umiejętności
Opieka nad osobą niesamodzielną
Szkolenie zawodowe, 30 godzinne dla szerokiego grona odbiorców dorosłych, którego celem jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności praktyczne, w zakresie wykonywania czynności opiekuńczych i pielęgnacyjnych na rzecz osób wymagających wsparcia.
Przy rozwijaniu umiejętności sprawowania opieki uczestnik szkolenia może wykorzystać aktualne i nowoczesne wyposażenie pracowni pielęgnacji w Branżowym Centrum Umiejętności w dziedzinie pomocy społecznej.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik uzyska branżowy certyfikat umiejętności.
PLAN SZKOLENIA:
L.p. | Dział programowy/moduł | Wykłady | Ćwiczenia | Ogółem |
---|---|---|---|---|
1 | Ocena podstawowych parametrów życiowych | 1 | 3 | 4 |
2 | Rozpoznawanie problemów i zaspokajanie | 1 | 4 | 5 |
3 | Rozpoznawanie problemów i zaspokajanie | 1 | 2 | 3 |
4 | Rozpoznawanie problemów i zaspokajanie | 1 | 2 | 3 |
5 | Rozpoznawanie problemów i zaspokajanie | 1 | 2 | 3 |
6 | Następstwa długotrwałego unieruchomienia | 1 | 1 | 2 |
7 | Sposoby poprawiające oddychanie | 1 | 1 | 2 |
8 | Pomoc w przyjmowaniu leków drogą doustną | 1 | 1 | 2 |
9 | Kompetencje cyfrowe, zielone i społeczne | - | 6 | 6 |
Łączna liczba godzin: | 8 | 22 | 30 |
Trening Umiejętności Społecznych
Szkolenie zawodowe, 30 godzinne prowadzone w grupach 10 osobowych metodą wykładów, pokazów, ćwiczeń, przygotowujące do praktycznego stosowania treningów umiejętności społecznych w pracy z podopiecznym i osobą zależną. Uczestnicy szkolenia:
- osoby dorosłe realizujące działania z branży pomocy społecznej;
- osoby prowadzące treningi umiejętności społecznych;
- osoby dorosłe zaangażowane w pomoc osobom z niepełnosprawnościami i zależnym;
- osoby pełnoletnie, uczące się w szkołach branżowych, w szkołach zawodowych, szkołach policealnych chcące uzyskać dodatkowe kompetencje.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik uzyska branżowy certyfikat umiejętności.
PLAN SZKOLENIA:
L.p. | Dział programowy/moduł | Wykłady | Ćwiczenia | Ogółem |
---|---|---|---|---|
1 | Wprowadzenie do Treningów Umiejętności Społecznych | 2 | - | 2 |
2 | Trening samoobsługowy | - | 4 | 4 |
3 | Trening zasad zdrowego odżywiania | 1 | 2 | 3 |
4 | Trening aktywności ruchowej | 1 | 2 | 3 |
5 | Trening umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych | 1 | 2 | 3 |
6 | Trening umiejętności poznawczych | 1 | 2 | 3 |
7 | Trening umiejętności praktycznych | - | 3 | 3 |
8 | Trening budżetowy | - | 3 | 3 |
9 | Technologie informatyczne, innowacje społeczne i zielone | 1 | 5 | 6 |
Łączna liczba godzin: | 7 | 23 | 30 |
Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia zdrowia i życia
Szkolenie zawodowe, 30 godzinne. Kierowane do szerokiego grona dorosłych odbiorców.
Na szkoleniu zostaną omówione podstawy pierwszej pomocy oraz umiejętności działania przedmedycznego w różnych sytuacjach życiowych.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik uzyska branżowy certyfikat umiejętności.
PLAN SZKOLENIA:
L.p. | Dział programowy/moduł | Wykłady | Ćwiczenia | Ogółem |
---|---|---|---|---|
1 | Ogólne zasady udzielania pierwszej pomocy | 5 | - | 5 |
2 | Wybrane nieurazowe stany zagrażające zdrowiu | - | 13 | 13 |
3 | Wybrane urazowe stany zagrażające zdrowiu | - | 6 | 6 |
4 | Wykorzystanie technologii cyfrowych wspomagających | - | 6 | 6 |
Łączna liczba godzin: | 5 | 25 | 30 |
Komunikowanie się z osobą niesamodzielną
Szkolenie zawodowe, 30 godzinne skierowane do szerokiego grona odbiorców dorosłych, którego celem jest wyposażenie uczestników w określone umiejętności komunikacyjne. Zdobyta wiedza pozwoli na zwiększenie jakości komunikacji z osobami niepełnosprawnymi, zarówno z obniżoną sprawnością sensoryczną, niepełnosprawnością intelektualną, jak również wynikającą z dysfunkcji ruchowych.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik uzyska branżowy certyfikat umiejętności.
PLAN SZKOLENIA:
L.p. | Dział programowy/moduł | Wykłady | Ćwiczenia | Ogółem |
---|---|---|---|---|
1 | Kompetencje osoby pomagającej | 5 | 5 | 10 |
2 | Ogólna charakterystyka osób z różnymi | 14 | 0 | 14 |
3 | Komunikacja alternatywna i wspomagające | 3 | 3 | 6 |
Łączna liczba godzin: | 22 | 8 | 30 |